Praca ze specjalistami – autyzm
Jeżeli chodzi o formy terapii dla dzieci autystycznych, to jest spora ilość takich, które warte są zagadnienia. Oceniając je po efektach, które odnoszą dzieci, sporo można uznać za bardzo trafne w stosunku do potrzeb, które wykazują dzieci z deficytami rozwojowymi. Na uwagę zasługuje metoda krakowska, której głównym założeniem jest rozwój wszystkich funkcji poznawczych u dzieci. Praca podczas terapii polega więc mniej więcej na tym samym, z czym mamy do czynienia w programach edukacyjnych przedszkoli. Tu jednakże fachowcy są wyczuleni na deficyty dzieci, zatem praca przebiega zawsze wedle indywidualnych potrzeb małych pacjentów.
![metoda krakowska](/images/cz317-terapiaautyzmu.com-01.jpg)
Aby podjąć stosowną metodę terapii dla dziecka autystycznego, konieczna jest diagnoza rozwoju. Tylko dzięki niej można ocenić dziecko w zakresie:
– rozwoju ruchowego
– motoryki precyzyjnej
– lateralizacji
– spostrzegania wzrokowego
– koordynacji wzrokowo-ruchowej
– komunikacji
– mowy
– emocji i relacji społecznych
– wiedzy
– umiejętności uczenia się
Dzięki tzw. kartom KORP czyli Kartom Oceny Rozwoju Psychoruchowego można ustalić wczesne sygnały patologii rozwoju. Następnym krokiem jest ustalenie należytego planu terapii. Dla dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi najistotniejsze jest wczesne ich ustalenie. Im szybciej zostanie wobec dziecka podjęta praca terapeutyczna, tym lepsze są rokowania takiej pracy. Można powiedzieć o jeszcze jednym pozytywnym aspekcie wcześnie podjętej terapii, a mianowicie o braku namnażania się deficytów rozwojowych u dziecka.
![metoda krakowska](/images/cz317-terapiaautyzmu.com-01.jpg)
Aby podjąć stosowną metodę terapii dla dziecka autystycznego, konieczna jest diagnoza rozwoju. Tylko dzięki niej można ocenić dziecko w zakresie:
– rozwoju ruchowego
– motoryki precyzyjnej
– lateralizacji
– spostrzegania wzrokowego
– koordynacji wzrokowo-ruchowej
– komunikacji
– mowy
– emocji i relacji społecznych
– wiedzy
– umiejętności uczenia się
Dzięki tzw. kartom KORP czyli Kartom Oceny Rozwoju Psychoruchowego można ustalić wczesne sygnały patologii rozwoju. Następnym krokiem jest ustalenie należytego planu terapii. Dla dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi najistotniejsze jest wczesne ich ustalenie. Im szybciej zostanie wobec dziecka podjęta praca terapeutyczna, tym lepsze są rokowania takiej pracy. Można powiedzieć o jeszcze jednym pozytywnym aspekcie wcześnie podjętej terapii, a mianowicie o braku namnażania się deficytów rozwojowych u dziecka.